Van de vliegtuigen die Koolhoven bij Armstrong, Whitworth ontwierp, heb ik geen technische gegevens. Wel zijn er enkele foto's en wat produktieaantallen.
Het eerste Koolhoven-ontwerp bij Armstrong, Whitworth was de FK-1 (1914), ook bekend onder de naam "Queen Anne", naar eigen zeggen, wegens de lange staart. De FK-1 werd snel gevolgd door de FK-3 (1915). Van deze laatste machine zijn ruim 500 stuks gefabriceerd. In 1916 was hij toe aan de FK-8, een tweedekker-tweezitter verkenningsvliegtuig, dat uiterst succesvol bleek. Er werden maar liefst 1650 exemplaren gebouwd voor de Royal Flying Corps, later Royal Air Force. Daarnaast ontwierp hij er (zeer) experimentele modellen, zoals de FK-10 vierdekker en de FK-11 veeldekker.
Koolhoven FK-1
Koolhoven FK-8
Koolhoven FK-10
Koolhoven FK-11
Van enkele vliegtuigen die Koolhoven bij de British Aerial Transport Company ontwierp weten we meer. Dit zijn het jachtvliegtuig(je) FK-23 en het passagiersvliegtuig FK-26. Van het sportvliegtuig FK-28 weten we alleen, dat het in 1919 ontworpen en gebouwd is. Het werd op de E.L.T.A. gedemonstreerd. Vermoedelijk werd slechts één exemplaar gebouwd.
Dit was een (verrassend) kleine dubbeldekker jager. De piloot keek over de bovenvleugel heen. De eerste serie van 12 werd eind 1918 afgeleverd. Aanvankelijk werd gebruik gemaakt van de nieuw ontwikkelde Wasp-motor, gefabriceerd door A.B.C. Motors. Deze motor met 7 radiaal geplaatste luchtgekoelde cilinders leverde 170 pk. Althans, wanneer hij werkte. De motor leed namelijk aan ernstige kinderziekten. Er zijn in totaal maar 75 van deze Wasp-motoren gebouwd. Latere produktiemodellen kregen een Wasp Mark II, die minder storingen kende en bovendien 200 pk leverde. De spanwijdte van de FK-23 was een luttele 7,6 meter (25 ft). De romp (van het semi-monocoque type) werd geheel in hout gebouwd, de vleugels ook.
Koolhoven FK-23 ("Bantam")
Het eerste als zodanig ontworpen gesloten verkeersvliegtuig, voor 4 passagiers. De passagiers zaten in een gesloten cabine vooraan; de piloot daarentegen zat in de open lucht, vrijwel geheel achteraan. Dit toestel werd in 1919 gebouwd. Het vloog de vermoedelijk allereerste vaste lijndienst ter wereld, volgens de brochure op de lijn London-Amsterdam. In werkelijkheid werd aan Nederlandse zijde geland in Soesterberg.
Koolhoven FK-26 "Limousine"